отпечатай

Архив новини

"ТРИ КАМПАНИИ НА ВОДКА ФЛИРТ"

В рамките на семинар
"Литературата в края на краищата: Сексуалността като код в масовата култура"

лекция
Водещ: ст.ас. Йордан Ефтимов


15.11.2004 г., от 17.00 часа
Кафе-клуб до Аулата


От "На лов за спомени" през "Запазва спомените" към "Готов ли си за довечера?" - мотото на кампаниите на пещерската водка бе анализирано като свързано с масиви от културнообременени сюжети. Бяха резгледани различните вплетени в сюжетите знакове за младежката култура - татуировки, дискотека, разхвърляна стая и стриптийз. Както и няколко сюжета, очертаващи границите на въображението на младежите - one night stand, секс сред природата и фелацио. Студентите спориха за значението на постоянните елементи в тези реклами и дали цветовете имат трайни конотации (в частност дали червеното е "знак на страстта"). Като важен проблем бе изтъкнато предизвикването на добрите нрави. Ст. ас. Йордан Ефтимов зае позицията, че алюзията е главната фигура в тези реклами, а тя допуска най-силно двусмислие. Когато едни обувки или китки могат да намекват за френска любов, когато вдиганият зад гърба на съпруга цип на роклята може да бъде индекс за току-що състояла се изневяра, ние не можем да твърдим, че общественият морал е нарушен; той само е подрит. Последната кампания на "Флирт", разчитаща на конотативността - в телевизионните спотове са цитирани иронично емблематични пасажи от филмите "9 Ѕ седмици" и "Матрицата" - също не е скандална, а само провокативна, защото създаването на сценарии е най-естественият психологически процес на овладяване на реалността.


« Назад